פעולות שיעלו את שווי הנכס מבלי לחרוג מהתקציב

מוכרים דירה? כך תעלו את ערך הנכס שלכם

אני מניח שרובכם תסכימו איתי שניתן להעלות את ערך הדירה לפני מכירתה על ידי שיפוץ שלה. עד כאן, לא גילית לכם שום סוד. שיפוץ מקיף לדירה בדרך כלל יהיה יקר, שלא לדבר על כאב הראש שמתלווה לעניין. אם אומר לכם שבביצוע משימות פשוטות יחסית ולא יקרות, לדוגמה צביעת בית ופעולות נוספות, תוכלו תוך זמן קצר מאוד ובלי כאבי ראש מיותרים להשביח את ערך הנכס ולא רק. דירה אטרקטיבית תימכר הרבה יותר מהר מדירה מוזנחת, מה שבנוסף לרווח מכובד, יפחית את כאב הראש של תהליך המכירה.

איך לשפץ את הבית לפני מכירה ולשמור על תקציב (וראש) שפוי

הייתם רוצים להשקיע אחוז מערך הדירה ולקבל 5% ויותר? ברור. באמצעות שיפוץ קוסמטי וסידור הבית בצורה הנכונה, תוכלו להגשים את מטרתכם.

לפני שמתחילים, בואו ונסקור את הנקודות ההכרחיות לטיפול. אלה הן אותן נקודות שמרבית הרוכשים הפוטנציאלים יתעכבו עליהן:

  • קירות ותקרה
  • ריצוף
  • נזילות
  • חדר אמבטיה
  • מטבח
  • נקודות כלליות לשיפור המראה ויצירת תחושה ביתית ויוקרתית יותר.

תיקון וצביעת קירות ותקרה

כל רוכש פוטנציאלי שיכנס לדירתכם, יראה תחילה את הקירות והתקרה, תוך חיפוש אחר סדקים, תיקונים והתרשמות מן המראה הכללי. צביעת דירה על ידי צבעי יכולה לפתור לכם את הבעיה ולהקנות לדירה מראה נקי ואסתטי שנעים לגור בה. כמו כן, בחירת הצבעים חשובה מאוד. בחרו צבעים בהירים שקולעים לטעמם של רוב האזרחים במדינת ישראל. גווני השמנת העדינים, יכולים להיות פתרון מעולה. בנוסף בדקו האם יש צורך בצביעת הדלתות והמשקופים. אם יש עובש בחלקים בדירה, היוועצו בצבעי על מנת לפתור את הבעיה. צביעת דירה באופן כללי היא מהפתרונות הזולים, המהירים והיעילים בשינוי מראה הבית.

ריצוף

מה מצב הריצוף בביתכם? אם מדובר בריצוף ישן מאוד או בצבעים קודרים ולא עדכניים, שקלו להתקין רצפת פרקט איכותית ובצבעים שיתאימו לצבעי הקירות בבית. התקנת פרקט פשוטה מאוד ואינה יקרה באופן יחסי כך שלא תצטרכו לשבור את הבית ולהיכנס לסבב שיפוצים מתיש.

טיפול ברטיבות ונזילות

במקרים רבים, במקרה של בעיות איטום או תקלה בצנרת, יהיו סימני רטיבות שיעלו חששות אצל הרוכשים הפוטנציאליים. הימנעו מסיטואציות שיכולות להבריח קונים טובים ותקנו את הבעיות אם ישנן. בתיקון אני מתכוון לתקן כמו שצריך ולא משהו קוסמטי שמטרתו להסתיר את הבעיה. אם צריך, איטמו את הגג או החליפו צנרת. שמרו על הקבלות כך שתוכלו להתהדר בהשקעה שתבטיח לדיירים החדשים שנים של נחת ולכם עוד כמה אלפי שקלים לכיס. אלו הנקודות שרוכשים מוכנים לשלם עבורן ובצדק.

שיפוץ חדר אמבטיה

יש שיגידו שהאמבטיה והמטבח הם מהמקומות שירשימו ביותר את הרוכשים, לטובה או לרעה. באמת היא שטיפול בחדר אמבטיה לא חייב להיות יקר. ניקוי יסודי והסרת אבנית בברזים ובחלונות יתרמו ליצירת מראה נעים יותר. אם יש צורך, חדשו את הרובה ותקנו אריחים שבורים או סדוקים. כאמור, אם בחדר האמבטיה יש עובש, תוכלו לפתור זאת בקלות על ידי שכירת צבעי מקצועי.

השלמת מראה חדר האמבטיה תעשה על ידי החלפת הארון או חידושו (ישנן חברות רבות שמתמחות בחידוש ארונות) ונקיטת צעדים שלכאורה נראים קטנים אך ההשפעה שלהם גדולה מאוד. החליפו את המתלים של המגבות, החליפו את הראי במידה שהוא שבור או עם קורוזיה שהצטברה במהלך השנים, התקינו תאורה נעימה והחליפו את האמבטיון אם יש צורך. לבסוף, סדרו את חדר האמבטיה כך שיהיו שטחים גדולים ככל שניתן של רצפה חשופה, דבר שיצור מראה מרווח ונעים ורכשו סט כלים חדש לשירותים ולסבונים/משחת שיניים. אלו עלויות קטנות עם השפעה גדולה.

חידוש מטבח

כאמור, המטבח הוא אחד המקומות האסטרטגיים. במידה שהמטבח מוזנח, הרושם שיתקבל, יכול להיות רע. לכן נקטו במספר אמצעים. הבריקו את המטבח וקרצפו את החרסינה והברזים משאריות אבנית ולכלוך. כמו כן בעלויות סבירות מאוד, ניתן לחדש את המטבח כך שאפילו אתם לא תכירו אותו. ישנן חברות שמתמחות בחידוש מטבחים. בין היתר הם יחליפו את הדלתות והמגירות, יתקינו מנגנונים מתקדמים לטריקה שקטה ויוסיפו פתרונות אחסון מתקדמים. מה שיפה בחידוש מטבח, היא העובדה שכל הפעולה עורכת יום אחד או יומיים מאחר ועבודת ההכנה נעשית בנגריה.

עוד נקודות לטיפול

יצרו בדירה אווירה נעימה ומזמינה כך שרוב האנשים ירצו שזה יהיה ביתם. הימנעו מצפיפות יתר ושמרו על אווירה נעימה ומרווחת. בכלל זה חשוב להקפיד על בית נקי עם תאורה נעימה. במידת הצורך ניתן לרכוש מספר גופי תאורה מעוצבים במחירים נוחים. כמו כן, במידה ושיפצתם, החלפתם דוד או כל פעולה דומה שקשורה באחזקת הנכס, שמרו על הקבלות. הדבר יגביר את האמינות שלכם בעיני הרוכשים.

לסיכום, גם בתקציב נמוך ניתן לשנות את פני הבית מקצה לקצה. סמנו מראש את הדברים שצריך לתקן או להחליף, שמרו על תקציב מאוזן ותכנון נכון ולבסוף תקצרו את הפירות בדמות מכירה מהירה של הנכס במחיר גבוה יותר באופן משמעותי.

כתבות שעשויות לעניין אתכם

כתיבת תגובה

כתובת הדואר האלקטרוני שלך לא תפורסם. שדות המסומנים ב-* הינם הכרחיים.